Dead Space serisinin hayranları, üçüncü ana oyunun yayımlanmasından bu yana geçen on yıldan fazla bir süredir Dead Space 4’ün duyurulmasını bekliyor. Ancak, Visceral Games’in Ekim 2017’de kapatılması ve Star Wars projesi “Ragtag” üzerinde çalışırken stüdyonun dağıtılması bu beklentileri büyük ölçüde suya düşürdü. 2023’ün başlarında Motive Studios tarafından yayımlanan ilk oyunun yeniden yapımı, eleştirmenlerden olumlu yorumlar alsa da beklenen satış rakamlarına ulaşamadı ve bu da EA’nın seriyi rafa kaldırma kararını pekiştirdi.
YouTuber Dan Allen Gaming ile yapılan bir röportajda, Dead Space serisinin üç orijinal yaratıcısı Bret Robbins, Glen Schofield ve Christopher Stone, 2024 yılında EA’ya Dead Space 4 teklif ettiklerini ancak başarısız olduklarını açıkladı.
Glen Schofield, konuyla ilgili şöyle konuştu:
“Denedik, gerçekten denedik. Üçümüz Dead Space 4 için bir araya geldik. Ama bu yıl içinde bir teklif sunduk ve çok derinlemesine girmedik. Onlar sadece ‘Şu anda ilgilenmiyoruz, teşekkür ederiz’ dediler. Saygıyla karşıladık, çünkü onlar kendi rakamlarını ve yapmaları gereken projeleri biliyor.”
Christopher Stone ise şunları ekledi:
“Endüstri şu anda garip bir noktada ve insanlar risk almaktan çekiniyor. Belki bir gün olur. Hepimiz Dead Space 4 yapmayı çok isteriz.”
Yaratıcıların bu teklifi EA’ya, yeniden yapımın başarısızlığının hemen ardından sunmuş olmaları, zamanlama açısından erken bir girişim sayılır. Üçlü, kendi projelerinin bekleneni veremediği bir dönemde bu adımı atmıştı. Bret Robbins’in liderliğindeki Ascendant Studios tarafından geliştirilen Immortals of Aveum, büyük bir başarısızlıkla sonuçlanarak stüdyoda ciddi işten çıkarmalara yol açmıştı. Glen Schofield ve Christopher Stone’un yer aldığı The Callisto Protocol da bütçesine kıyasla başarısız olmuştu.
Dead Space 4 ekibi – Yeni projeler ve gelecek planları
Şu anda üç geliştirici de yeni projeler üzerinde çalışıyor. Bret Robbins, Rockstar’ın kurucusu Dan Houser tarafından 2021’de kurulan Absurd Ventures’a katılarak, duyurulmamış bir proje için Oyun Direktörü oldu. Christopher Stone, taktik FPS oyunu Ready or Not’un geliştiricisi VOID Interactive’de Studio Genel Müdürü olarak görev yapıyor. Glen Schofield, daha küçük ölçekli bir projeye odaklanıyor. Bu projede yönetmenlik değil, yürütücü yapımcılık yapıyor ve finansman sağlama aşamasında olduklarını belirtiyor. Projeyi “kendisi için çok özel” bir çalışma olarak tanımlıyor.
Üçlünün Dead Space 4’ü yeniden sunmaya hazır hale gelmesi biraz zaman alacak gibi görünüyor. Hayranların sabırlı olması gerekse de, yaratıcıların bir gün bu projeyi gerçekleştirme niyetinde olmaları bir umut ışığı sunuyor. Tabii ki, bu durum EA’nın onayına bağlı.