Battlestate Games, Escape from Tarkov’un 0.16.0 yamasını 26 Aralık 2024 tarihinde oyunculara sundu. Bu yama, oyuna büyük güncellemeler ve yeni içerikler getiriyor, aynı zamanda wipe da içeriyor.
Yeni İçerikler ve Özellikler:
- Yeni Oyun Modu: Khorovod: Festival temalı yeni bir oyun modu, oyunculara özel mekanikler ve zorluklar sunuyor. Oyuncular, belirli etapları tamamladıklarında yeni özelliklerin açılmasını sağlıyor.
- Kış Hava Durumu: Oyunun hava durumu kışa uygun olarak güncellenmiş, yeni kar ve dondurma etkileri eklenmiş.
- Kış Hava Durumu: Oyunun hava durumu kışa uygun olarak güncellenmiş, yeni kar ve dondurma etkileri eklenmiş.
- Yeni Silahlar: Yeni silahlar, roket atıcı, snipper tüfek ve bıçak gibi yeni silahlar eklenmiş.
- Motor Güncellemesi: Oyun motoru Unity 2022 versiyonuna güncellenmiştir, bu da çeşitli optimizasyonlar sağlamayı hedefliyor.
- Prestige Sistemi: Oyuncular, seviye 55’yi geçtiklerinde ve çeşitli milletlerini tamamladıklarında, Prestige sistemi ile ödüller kazanabilir ve ilerlemelerini biraz koruyabilirler.
- Kış Temalı Modlar: Oyunun mevcut modlarına kış temalı güncellemeler yapılmış, yeni kar ve dondurma etkileri eklenmiş.
Escape From Tarkov 0.16.0 Full Yama Notları
Yeni oyun içi etkinlik, “Khorovod”
Oyuncular için eğlenceli bir ortam, eşsiz mekanikler ve birçok zorluklar içeren yeni oyun içi etkinlik “Khorovod” başladı
Oyun İçi Görev Zinciri
- Etkinlik kapsamında özel bir temalı oyun içi görev zinciri mevcuttur
- Belirli etkinlik aşamalarını tamamlamak, Khorovod modu dahil olmak üzere yeni özelliklerin kilidini açar
- Ana etkinlik görevlerini tamamlayan oyuncular benzersiz bir başarı ve özel bir ödül alacaktır
Khorovod Modu
- Etkinlik aşamasında şu haritalarda kullanılabilir olacak: Shoreline, Lighthouse, Woods, Customs, Reserve ve Interchange
Görevler:
- Jeneratörü bulun ve yakıt doldurun
- 5 dakika boyunca jeneratörü koruyun
- Aşamayı tamamlamak için Noel ağacını yakın
- Ağacı başarıyla savunduktan sonra oyuncular, bir sonraki lokasyona geçişin kilidini açar
Soğuk Isırması Etkisi
- Oyuncuların görüşünü ve dayanıklılığını azaltan yeni bir durum etkisi eklendi
- Etki, sığınaklarda, yanan varillerin yakınında veya alkol tüketildiğinde ortadan kalkar
Kış Sezonu
Kış sezonu, lokasyonlardaki görsel ve atmosferik unsurları geliştirmek için ayarlandı.
Ana Değişiklikler
Kış ortamı görsel efektleri güncellendi;
- Çeşitlilik sağlamak için farklı bölgelere kar yığınları eklendi
- Kar ve uyumlu unsurlar içeren kış temalı bir Fabrika eklendi
- Tüm lokasyonlar için benzersiz bir kış ses tasarımı eklendi
Customs Rework
- Lokasyondaki eski dokular ve malzemeler güncellendi, eski nesneler daha modern olanlarla değiştirildi
- Lokasyondaki bazı binalar tamamen güncellendi
- Lokasyondaki tüm opak cam bloklar şeffaf camlarla değiştirildi
- Endüstriyel alandaki üç bina açıldı
- Lokasyona patlayan propan tankları gibi yeni nesneler eklendi
- Yeni ilgi noktaları eklendi
- Shoreline’a geçiş eklendi
- Yeni çıkış noktaları eklendi
Prestij
End-game oyuncuları için yeni bir mekanik eklendi. Bu mekanik, benzersiz ödüllerin kilidini açar ve Tarkov’un keşfine bazı ilerlemeleri koruyarak yeniden başlamanıza olanak tanır
- Prestij, PvP modundaki oyuncular için mevcuttur
- Gelecek sürümlerde, bir sonraki Prestij seviyesine ilerlemek için kazanılan bazı ödüller PvE ve EFT: Arena modlarında kullanılabilir hale gelecektir
Prestij kazanmak için gereken koşullar:
- Karakter seviyesi 55’e ulaşmak
- Belirli oyun içi görevleri tamamlamak
- Belirli Sığınak bölgelerini inşa edip yükseltmek
- Belirli eşyaları ve parayı envanterde bulundurmak
- Karakter beceri seviyesine ulaşmak
Her Prestij seviyesi, EFT ve EFT: Arena’daki oyuncu profil ilerlemesini sıfırlar ancak şu veriler sıfırlanmaz: Başarımlar, Prestij seviyeleri, Arena Cephanelik ilerlemesi ve istatistikler
Prestij kazanırken şu öğelerden bazılarını koruma seçeneğiniz vardır:
Ekipman;
- Karakter becerilerinin belirli bir yüzdesi
- Silah ustalığı
- 0.16.0.0 Yaması ile toplamda iki Prestij seviyesi mevcuttur. Gelecek güncellemelerde sekiz ek Prestij seviyesi eklenecektir
- Prestij seviyeleri ve ödüller sıfırlamalarla sıfırlanmaz ve oyuncuyla sonsuza kadar kalır
- Prestij ödülleri başka hiçbir şekilde elde edilemez
- Prestij seviyeleri için ödüller:
- Her Prestij seviyesi için oyuncunun takma adının yanında özel bir simge:
- Oyuncunun oyun sürüm simgesinin yanında görüntülenir
- Ana menü arka planı
- Armband
- Dogtagler için farklı stiller
- Sığınak stilleri
- Yeni PMC hareketleri
- Ekipman Rafı için manken pozları
- Sığınak özelleştirme için posterler
- Özel yakın dövüş silahı
- Ekstra günlük görev
- Ekstra haftalık görev
- Her sıfırlama başında +1 Karizma beceri seviyesi
- Başarımlar
- Her Prestij seviyesi için oyuncunun takma adının yanında özel bir simge:
Gelecekte genişletilmesi planlanan ödüller:
- Karakter görünümü ve sesleri
- Benzersiz taktik kıyafetler (üst ve alt)
- Sığınak stilleri
- Atış Poligonu hedefleri
- Sandık genişletmeleri
- Tarko figürleri ve çok daha fazlası
Yeni silahlar, ekipmanlar ve ganimetler:
- RShG-2 72.5mm roketatar
- Sako TRG M10 .338 LM kurmalı keskin nişancı tüfeği
- Aklys Defense Velociraptor .300 Blackout taarruz tüfeği
- Saiga-12K 12ga otomatik pompalı tüfek
- FN SCAR-H X-17 7.62×51 taarruz tüfeği
- Akula hançeri
- V40 Mini-El Bombası
- PP-19-01 Vityaz için yeni bir model, animasyonlar ve ek parçalar eklendi
- Saiga-9 için yeni bir model, animasyonlar ve ek parçalar eklendi
- SIG MPX için yeni bir model, animasyonlar ve ek parçalar eklendi
- Çeşitli yeni silah eklentileri, ekipmanlar, takas edilebilir ve diğer eşyalar eklendi
- Birçok takas ve ekipman eşyasının ikonları güncellendi
Sürekli İyileştirme
Sürekli iyileştirme, medkiti tek bir kullanımla tüm vücut bölümlerini tedavi edebilme yeteneğidir
Seçildiğinde, medkit sırasıyla tüm yaralı vücut bölümlerini tedavi eder ve mümkünse olumsuz etkileri ortadan kaldırır
Medkit Tedavi Öncelikleri:
- Ağır kanaması olan vücut bölümü
- Hafif kanaması olan vücut bölümü
- Kırığı olan vücut bölümü
- En az sağlığa sahip vücut bölümü
- Baş
- Göğüs kafesi
Sürekli İyileştirme Nasıl Aktifleştirilir:
- Oyun ayarlarında, standart iyileştirme yerine sürekli iyileştirme seçeneği ile
- Kısayol atanmış medkit tuşuna basarak ve fare tekerleği ile “Tam tedavi” seçeneğini seçerek. Bu slot için ayarlardan “Bırak” tuş türünü de seçmelisiniz
Gizli Çıkış Noktaları
Bu yeni özellik, oyunculara lokasyonları keşfederken baskından çıkmak için benzersiz yollar bulma imkânı sağlar
- Gizli çıkış noktaları, baskın başlangıcında mevcut çıkış noktaları listesinde görünmez. Sadece baskın sırasında özel bir eşya bulunduktan sonra görünür hale gelir
- Gizli çıkış noktası bilgisi, eşyayı bulan oyuncuya ve grubundaki diğer üyelere görünür olur
- Gizli çıkış noktası aktif edildiğinde bölgedeki tüm oyuncular, bilgileri olmasa bile bu noktadan çıkabilir
- Gizli çıkış noktaları hem PMC’ler hem de Oyuncu Scav’lar için kullanılabilir
Gizli Çıkış Noktaları İçin Özel Eşyaların Özellikleri:
- Her lokasyondaki gizli çıkış noktası için benzersiz bir eşya gereklidir
- Eşya baskından çıkarılamaz: Eğer kullanılmazsa baskın sonunda silinir
- Kullanıldığında, özel eşya oyuncunun envanterinden kaybolur
Gizli Çıkış Noktalarının Bulunduğu Lokasyonlar:
- Customs
- Shoreline
- Reserve
- Lighthouse
- Ground Zero
- Factory
- Streets of Tarkov
- Woods
BTR Sürücüsü Görev Zinciri
BTR sürücüsü için yeni bir görev zinciri eklendi:
- Görev zinciri, 20. seviye karakterde Mekanik’in verdiği “Bir Yardım Eli” göreviyle başlar
- Zinciri tamamlamak, yeni bir başarı ve özel ödüller kazandırır
- Ödüller arasında yeni eşya ve silahlar için takaslar, özelleştirme eşyaları ve daha fazlası bulunur
- Görev zinciri, Noel etkinliği sonrasında da tamamlanabilir
- Woods:
- Yeni bir BTR durağı eklendi – “Tren Deposu”
- BTR rotası güncellendi
- BTR ortaya çıkma şansı %70’ten %80’e yükseltildi
Sığınak Özelleştirme
Sığınak özelleştirme ve arkadaşlarınızın sığınaklarını profillerinden ziyaret etme özelliği eklendi
Sığınağın zemin, duvar, tavan, Atış Poligonu hedefleri özelleştirilebilir; duvarlara poster asılabilir ve raflar ile masalara koleksiyon eşyaları yerleştirilebilir.
- Sığınak stilleri, karakter seviyesi, belirli görevler ve başarımlar ile açılır
- Atış Poligonu hedefleri, Atış Poligonu bölgesini yükselterek ve belirli görevleri tamamlayarak açılır
- Poster ve eşya monte etme özelliği, sığınağı yükselttikçe açılır
- Posterler, tüm lokasyonlarda loot olarak bulunabilir ve Prestij seviyeleri kazanılarak elde edilebilir
- Monte edilebilir koleksiyon eşyaları, Hall of Fame bölgesiyle aynıdır
- Başka birinin sığınağını görüntülerken, onların Atış Poligonuna erişip silahları test edebilir, Jimnastik salonunda becerilerinizi geliştirebilir ve sığınaktaki aydınlatmayı değiştirebilirsiniz. Ancak diğer bölgeler ve eşya üretimleri kullamazsınız
Başarımlar
Yeni başarımlar eklendi:
- Tam Çekiş:
- BTR sürücüsü görev zincirini tamamlayarak kazanılır
- Ödül: Mütevazı Duvar Kağıdı duvar stili
- Khorovod:
- Khorovod etkinliği görev zincirini tamamlayarak kazanılır
- Ödüller:
- BEAR Kış üst kıyafeti
- BEAR Kış alt kıyafeti
- USEC Kış üst kıyafeti
- USEC Kış alt kıyafeti
Ödül Değişiklikleri:
- Ölümcül Sonuç:
- Ödül: Prapor LL4’te Saiga-12K 12ga otomatik tüfek
- Tam İyileşme:
- Ödül: Jaeger LL4’te Saiga-12K 12ga otomatik tüfek
Mevcut başarılara yeni ödüller eklendi:
- Her Şeye Hazır:
- Ödül: “Mavi Boya” Sığınak duvar stili
- Her İşin Ustası:
- Ödül: “Küçük Fayanslar” Sığınak zemin stili
- Çekiç ve Orak:
- Ödül: “Fabrika Duvarları” Sığınak duvar stili
- Bir Çentik At:
- Ödül: “Fabrika Zemini” Sığınak zemin stili
- Ne Giyilmez:
- Ödül: “Fabrika Tavanı” Sığınak tavan stili
- Kartopu:
- Ödül: USEC Predator üst kıyafeti
Tasks Overseas Trust Görevi- Bölüm 1 ve 2 oyundan kaldırıldı
Tüccar itibarı, karakter seviyesi ve kıyafetlerin para değeri gibi ek gereksinimler aynı kalmıştır. Daha önce bu başarımları tamamlayan oyuncular, oyuna giriş yaptıklarında ödüllerini alacaktır
Karakter Özelleştirme
BEAR ve USEC için kış kıyafet setleri eklendi. Bu setler, oyun içi etkinliği tamamlayarak ödül olarak alınabilir. Ayrıca, www.escapefromtarkov.com adresindeki “Expansions” bölümünde yeni benzersiz setler mevcut
Kar Tişörtü eklendi. Bu tişört, EFT: Arena’daki Kış Ücretsiz Hafta Sonu sırasında elde edilebilmiştir
Değişiklikler ve İyileştirmeler
Teknik Değişiklikler
- Oyun motoru sürümü Unity 2022.3.43f1’e güncellendi
- Yasaklı üçüncü taraf yazılımlarının kullanımını önlemek için sistem iyileştirildi
Ses Güncellemeleri
- Meta XR Audio sürümü 69.0.0’a güncellendi
- Hareket sesi duyma yarıçapı, hareket hızına ve türüne bağlı olarak dinamik şekilde değiştirildi. Kaynağın dikey konumuna bağlı olarak ses zayıflama eğrileri ve filtreleme iyileştirildi
- Tüm lokasyonlar için fiziksel modele dayalı yeni bir yankı sistemi eklendi. Gerçek ortam geometrisine dayanan hesaplamalar, sesin mekansal algısını artırarak daha sürükleyici bir deneyim sunuyor
- Oyun ayarlarından binaural ses seçeneği kaldırıldı
Görsel Geri Tepme Değişiklikleri
Silah geri tepme görsel bileşeni, atış algısını iyileştirmek ve daha gerçekçi hale getirmek için yeniden tasarlandı
Yeni Efektler:
- Rastgele silah sallanması ve yatay dönme eklendi
- Milin alıcısına çarpması görsel efekti uygulandı
- Dipçik omuza çarptığında kamera sarsıntı efekti eklendi
- Tabancalar için hafif namlu sallanma efekti eklendi
- Av tüfeklerinde inertia ve kalibre gücü etkisi uygulandı
- 3. kişi nişan alma animasyonları güncellendi
Geri Tepme Dengeleme Değişiklikleri:
- Tüm silahlar için tam otomatik atışlarda kamera kaldırma genliği azaltıldı
- DSA SA58 ve FN SCAR-H için geri tepme sekmesi azaltıldı
Yapay Zeka Değişiklikleri
- Partizan, Raider, Rogue ve normal botlar artık dipçik altı bomba atar kullanabiliyor
- AI savaş davranışı geliştirildi: flank, suppresive ateş etme ve saldırgan modda ilerleme yetenekleri eklendi
- PVE bölgelerinde AI PMC davranışı iyileştirildi
- Birkaç AI davranışı ve operasyon hatası düzeltildi
El Bombası Hasar Mekaniği Revize Edildi
El bombası patlamasında hasar yayılma mekaniği düzenlendi. Şarapnel ve patlama hasarı, oyuncu ile patlama merkezi arasındaki ortam geometrisinin balistik ayarlarını dikkate alır
Baskın dışındayken karakter envanteri, güvenli konteyner, donanım, sırt çantası ve sıralama tablosu ile etkileşimde öncelikli pencere seçimi özelliği eklendi
Varsayılan Ayarda:
- Konteyner/sıralama tablosu penceresi açık olduğunda öncelik ondadır:
- Başka bir pencere açıldığında öncelik ona geçer
- Ctrl+LMB ile başka bir penceredeki bir eşyaya tıklandığında, eşya öncelikli pencereye taşınır
- LMB veya RMB ile başka bir pencereye tıklandığında öncelik ona geçer
- Hiçbir pencere açık değilse varsayılan öncelikli pencere sandıktır
- Sandık penceresine “Öncelikli pencere” düğmesi eklendi:
- Bu düğmeye basıldığında sandık öncelikli pencere olur
- Bu özellik, Mail, Flea Market, Trading, Ekipman önayarları, Scav eşya aktarımı ekranı ve Hall of Fame/Weapon Rack/Gear Rack/Cutist Circle bölgesi pencerelerinde çalışmaz
Oyun Ayarlarında:
- Otomatik pencere önceliğini etkinleştirebilirsiniz (varsayılan olarak etkin)
- Manuel pencere önceliğini etkinleştirebilirsiniz
- Özelliği tamamen devre dışı bırakabilirsiniz
Manuel Öncelik Seçildiğinde:
- Slot içeren pencerelere “Bu pencereyi öncelikli yap” düğmesi eklendi
- Bu düğmeye basıldığında, seçilen pencere öncelikli pencere olur
- Öncelik, düğmeye tekrar basılarak, pencere kapatılarak veya başka bir pencereye atanarak kaldırılabilir:
- Pencere kapatıldığında öncelik başka bir pencereye aktarılmaz
- Diğer mantık, otomatik öncelik ile aynıdır
Dogtag Stili Seçimi
Dogtag stili artık Karakter ekranından seçilebilir:
- Standart dogtag, tüm oyuncular için mevcut
- Edge of Darkness Edition dogtag, Edge of Darkness Edition sahipleri ve bu sürümden The Unheard Edition’a yükseltenler için kullanılabilir;
- The Unheard Edition dogtag, yalnızca The Unheard Edition sahipleri için kullanılabilir
- Prestij dogtag’ları, PvP’de ilgili Prestij seviyesine ulaştıktan sonra tüm sürüm sahipleri için kullanılabilir hale gelecek
Yaşam Kalitesi İyileştirmeleri (QoL)
- Ana menüde PvE/PvP geçişi için onay pop-up’ı eklendi
- Görev eşyası transfer penceresine kaydırma özelliği eklendi
- Karakter oluşturma ekranı güncellendi: Karakterin takma adı, ses ve görünüm ayarları artık aynı ekranda bulunuyor
Dengeleme Değişiklikleri
- Ref’deki Silah Yapılandırmaları Güncellendi:
- Simonov OP-SKS
- SIG MPX
- Kalashnikov AKM
- Kalashnikov AK-105
- KAC SR-25
- HK MP7A2
- Rifle Dynamics RD-704
- SIG MCX
- B&T MP9-N
- HK MP5
- FN SCAR-L (FDE)
- CMMG Mk47 Mutant
- Kalashnikov АK-12
- Remington R11 RSASS
- Kalashnikov AK-74N
- DS Arms SA58
- Colt M4A1
- DT MDR 7.62×51
- AS VAL
- SIG MCX-SPEAR
- FN SCAR-H
- SWORD International Mk-18
- PvP Flea Market teklifleri, Patch 0.16.0.0 yüklemesinin ardından iki hafta içinde listelenebilir hale gelecek
- Hideout bölgesi inşa ve yükseltme işlemleri artık Found in Raid işaretli eşyalar gerektirir (oyun içi para hariç)
- Rublenin maksimum toplanabilme boyutu 1,000,000’a yükseltildi
- GP coinlerin maksimum toplanabilme boyutu 100’e çıkarıldı
- Baskına getirilebilecek rublenin limiti 500,000’e yükseltildi
- Baskında yağmalanabilecek rublenin limiti 1,000,000’a yükseltildi
- Grafik kartı maliyeti Ref’de 100 GP coin olarak güncellendi
- CPC MOD.1 plate carrier maliyeti Ref’de 32 GP coin olarak değiştirildi ve LL4 seviyesine taşındı
- Aşağıdaki iki ayaklılar için ergonomi ve geri tepme kontrol değerleri ayarlandı:
- BT10 V8 Atlas Bipod
- Harris S-BRM 6-9″ Bipod
- HK G36 Bipod
- M60 Bipod
- PK Bipod
- RPD Bipod
- SV-98 Bipod
- Found in Raid İşareti Alacak Yeni Eşyalar:
- Kilidi açılmış ekipman kutusu (Nadir)
- Kilidi açılmış değerli eşyalar kutusu (Nadir)
- Kilidi açılmış tedarik kutusu (Nadir)
- Kilidi açılmış silah kutusu (Nadir)
Düzeltmeler
- Bazı jestler için eksikler düzeltildi;
- Hideout’taki mankenleri donatmaya çalışırken oluşan softlock sorunu giderildi
- Günlük görev değiştirirken arayüzün donması sorunu düzeltildi
- Bir başarı kazanıldığında PvE botlarının ölüm sonrası donma sorunu çözüldü
- Baskında açılabilir bir konteyner yağmalandığında wishlist bildirim sorunu düzeltildi
- Raid sırasında cephane yığınlarını bölerken Attention becerisi puanlarının kazanılmaması sorunu düzeltildi
- Cultist Circle’da modifiye edilebilir öğeler için eksik yuva düzeltildi
- Raid sırasında şarjörlere cephane yükleme bağlam menülerinin kullanılabilirliği düzeltildi
- Raid sırasında hızlı cephane yükleme özelliği ile ilgili sorunlar giderildi
- Lightkeeper’ın Getting Acquainted görevini tamamlarken oluşan sorunlar düzeltildi
- Zırh giyen oyuncular için yanlış hesaplanan el bombası hasarı düzeltildi
- Cultist Circle’da ritüel tamamlama ödülleriyle ilgili eksik ögeler düzeltildi
- Çeşitli görsel, geometri ve çevresel balistik sorunları giderildi
- Silah eklentilerinin uyumsuzluk sorunları giderildi
- Çİtlere ve ağlara çarptığında el bombasının yanlış davranışı düzeltildi
- Kanaması tedavi edildikten sonra kararmış bacakla hareket hızının azalmasının eksik olması düzeltildi
- BTR etkileşim arayüzündeki sorunlar düzeltildi
- Lİghthouse’da gündüz ve gece seslerinin aynı anda meydana gelmesi düzeltildi
- Woods ve Reserve’de bazı duvarlardan bakabilme durumu düzeltildi
- Bazı durumlarda bir arızayı düzelttikten sonra eksik mermi hasarı düzeltildi
- Flea Market’de anahtarları koşula göre filtreleyememe sorunu düzeltildi
- Bazı durumlarda “Survived” durumu ile sonuçlanan ama “Run-through” durumu ile hesaplanan deneyim puanı düzeltildi
- Pürüzsüz yakınlaştırma kullanılırken optik yakınlaştırma yazma biçimi düzeltildi
- Flea Market’te bağlantı araması kullanılırken oluşan hatalar düzeltildi
- Başka bir oyuncuyla aynı anda bir eşya alındığında envanterin donması düzeltildi