NetEase, Marvel Rivals geliştirici ekibinde işten çıkarmalar yaptı

Wallbang Gaming Network

Marvel Rivals, başarılı çıkışı sonrası, NetEase’in Marvel Rivals’ın ABD’deki geliştirme ekibini işten çıkardığı ortaya çıktı. Yapım, Overwatch’a ilk gerçek rakip olarak şu anda yalnızca Steam’de 200.000’den fazla eşzamanlı oyuncuya sahip.

Thaddeus Sasser: “Bu Çok Garip Bir Endüstri”

NetEase oyun direktörü Thaddeus Sasser, LinkedIn üzerinden yaptığı açıklamada, ekibinin Marvel Rivals’ı büyük bir başarıya ulaştırmasına rağmen tamamen işten çıkarıldığını belirtti:

“Bu gerçekten garip bir endüstri. Muhteşem, yetenekli ekibim, Marvel Rivals gibi inanılmaz başarılı yeni bir franchise’ı NetEase Games için hayata geçirdi… ve şimdi işten çıkarıldılar!”

Oyunun seviye tasarımcısı Jack Burrows da işten çıkarmaları doğruladı:

“Marvel Rivals ekibinde NetEase ile çalıştığım işimi yeni kaybettim. Amerikan meslektaşlarımla birlikte çalışmak harikaydı, ancak maalesef hepimiz bu kıyıma katılmak zorunda kaldık. Proje ne kadar büyük bir başarı yakalarsa yakalasın, büyük bir çizmeyi yemekten kaçamadık.”

Bu işten çıkarmalar, NetEase’in ABD’deki genişleme planlarını küçültmeye devam ettiği bir dönemde gerçekleşti. Şirket, 2024 yılı boyunca birçok ABD merkezli stüdyosunu kapattı veya finanse etmeyi durdurdu.

Marvel Rivals’ın finansal durumu

Çin merkezli GameLook sitesinin raporuna göre, Marvel Rivals ilk ayında 136 milyon dolar gelir elde etti. Ancak oyun hala gelişiminin erken aşamalarında ve Multiversus gibi diğer başarılı çıkışlar göstermiş oyunların hızla düşüşe geçtiği göz önüne alındığında, oyunun geleceği için kilit önem taşıyan bir dönemde ekibin küçültülmesi kafa karıştırıcı bir hamle olarak görülüyor.

Bazı analistler, NetEase’in bu işten çıkarmaları en başından beri planlamış olabileceğini öne sürüyor. Şirket, Marvel Rivals’ın temel ekibini oluşturup projeyi başlattıktan sonra, ekibi küçülterek oyunun işletme maliyetlerini düşürmeyi hedeflemiş olabilir.

NetEase, son dönemde küçülttüğü ABD operasyonlarının özeti şöyle:

Bu geçmişe bakıldığında, NetEase’in Marvel Rivals gibi büyük bir hit oyun için bile agresif maliyet düşürme politikalarına devam ettiğini görmek mümkün.

NetEase işten çıkarmaları doğruladı

NetEase, PC Gamer’a yaptığı açıklamada, Marvel Rivals ekibindeki işten çıkarmaları doğruladı ve “oyunun geliştirme verimliliğini artırmak için organizasyonel bir karar” olduğunu belirtti. Şirketten gelen açıklamada şu ifadeler yer aldı:

“Yakın zamanda Marvel Rivals geliştirme ekibimizin yapısını optimize etmek için zor bir karar aldık. Bu, Marvel Rivals’ı destekleyen daha büyük bir küresel tasarım fonksiyonunun parçası olan Seattle merkezli bir tasarım ekibinin azaltılmasına yol açtı. Etkilenen çalışanların sıkı çalışmaları ve katkıları için minnettarız ve onlara saygı çerçevesinde bireysel destek sağlamaya devam ediyoruz.”

Ayrıca, NetEase Marvel Rivals için yatırım yapmaya devam ettiğini ve Çin’deki ana geliştirme ekibinin projeye tamamen bağlı olduğunu belirtti:

“Marvel Rivals’ın evrimini ve büyümesini desteklemek için daha fazla yatırım yapıyoruz. Yeni süper kahraman karakterleri, haritalar, özellikler ve içerikler sunarak dünya çapındaki oyuncu topluluğumuza heyecan verici bir Live Service deneyimi sağlamaya devam edeceğiz.”

Ancak, NetEase kaç kişinin işten çıkarıldığına dair herhangi bir rakam paylaşmadı. Bununla birlikte, şu anda Seattle merkezli hiçbir geliştiricinin Marvel Rivals üzerinde çalışmadığı doğrulandı.

Marvel Rivals’ın geleceği

Marvel Rivals’ın ilk büyük çıkışı, oyuncular tarafından oldukça olumlu karşılandı. Ancak, bu işten çıkarmalar, oyunun Live Service modeliyle uzun vadede nasıl yönetileceği konusunda soru işaretleri yaratıyor. Oyunun başarısını sürdürebilmesi için NetEase’in:

Şu an için NetEase, Marvel Rivals’ın Live Service modelini desteklemeye devam edeceğini söylüyor. Ancak, oyuncuların ve topluluğun bu ani işten çıkarmalara (ve sonuçlarına) nasıl tepki vereceği, oyunun uzun vadeli başarısını belirleyecek en önemli faktörlerden biri olabilir.

Exit mobile version