Payday hayranları, Starbreeze’den gelen son haberlerin ardından adeta ateş püskürüyorlar. Birçok oyunun son dönemde tepkilere rağmen attığı adımlardan biri olan zorunlu ve kesintisiz internet bağlantısı mecburiyeti Payday 3 için de karşımıza çıkıyor. Bir süredir söylentileri dolaşan bu hamlenin ilk çıkış noktası ise Steam’deki sistem gereksinimlerinde bulunan “geniş bant internet bağlantısı” ibaresi.
Geçtiğimiz günlerde Starbreeze’in global marka direktörü Almir Listo’nun yaptığı bir Payday yayınında hayranlardan biri üçüncü oyunun çevrimdışı modunun ve solo oynanış imkanının olup olmayacağını sordu. Listo, bu soruya “kendi başınıza oynama imkanınız olacak, ancak muhtemelen internet bağlantısı yine de gerekecek” diye yanıt verdi.
Bu duruma gerekçe olarak gösterilen nokta ise çapraz platform işlevsellikleri. Payday 3’ün sürekli çevrimiçi olma zorunluluğuyla ilgili olarak Listo’nun yaptığı açıklama, “oyun Unreal Engine ile yapılıyor ve çapraz platform desteğine sahip, bu yüzden büyük ihtimalle çevrimiçi olmanız gerekecek” şeklinde devam etti.
Payday 3, önceki oyunların avantajlarını ıskalayacak mı?
İlk iki oyunun çevrimdışı modları olduğunu düşünürsek hayranlar bu noktada doğal olarak tepki gösteriyorlar. Ancak gelen tepkilerdeki karamsarlık da dikkat çekici düzeyde. Birçok hayran oyunun bir noktada kapanacağını ve bunun sadece bir “zaman meselesi” olduğunu ifade etmeye başladı. Bazı oyuncular ise sorunlu internet bağlantısı sebebiyle hayal kırıklığına uğrarken bir kısım oyuncu da oyunun desteğinin sona ermesi durumunda oyuna erişimin tamamıyla kaybedilip kaybedilmeyeceğini sordu.
Tüm bunlardan ayrı olarak Payday 2 için yapılan modların da oyunun ömrünü bir hayli uzattığı biliniyor. Bu durumda mod yapımcıları ve kullanıcıları da bu konu etrafında endişelerini belirtiyorlar. Ancak tüm bu endişelerin “oyunu oynamak isteyen” oyuncular tarafından dillendirildiğini düşünürsek aslında Payday 3 şimdilik kötü bir durumda değil denilebilir. Daha önce açıklanan yenilikler de olumlu tepkilerle karşılanmıştı.