PAYDAY 3 çıkış yaptığından bu yana kullanıcı tarafında iyi bir izlenim edinemedi. PGC’den Tyler Corp’ın oyunun olumlu noktalarının olduğunu fakat oyunun çoğunluğunda yeniden düzenlemeler getirilmesi gerektiğini düşünüyor. Oyuncuların ilerlemelerinde benzerlikler olması, her zaman çevrimiçi oynanma zorunluluğu, eşleştirme sorunları, çeşitli denge sorunları ve ilk yamaların yayınlanmasını önemli ölçüde geciktiren “backend tarafındaki kritik hatalar” gibi sorunlar oyuncuların olumsuz yorumlar yapmasına sebep oldu.
Yapımcı şirket olan Starbreeze için bu işin sadece %40’ı olumlu olan 36.000’den fazla Steam incelemesi ve PAYDAY 2’nin çok küçük bir kısmına benzeyen oyuncu kitlesine sahip olması dikkatleri çeken bir durum. Bu yazının yazıldığı sırada 30.000’den az kişi PAYDAY 2 oynarken, 605 kişi ise PAYDAY 3 oynuyordu. Starbreeze’in PAYDAY 3 ile başı oldukça dertte ve karşılaşılan kötü yorumlara karşı bir hayli hazırlıksızlar gibi görünüyor. Serinin devam oyunu serinin büyük hayranlarını için adeta bir hakaret gibi görülüyor.
PAYDAY 3’ün geleceği
Peki Starbreeze’in oyun hakkındaki gelecek planları neler? Henüz bilinen bir şey olmasa da takipçiler tarafından çeşitli aksiyonlar beklenmekte.
Şirketin marka direktörü ve topluluk lideri olan Almir Listo, PAYDAY 3 için bir blog yazısında “Çoğunuzun oyunun mevcut halinden memnun olmadığınızın farkındayız” diyor. Ve “ Lansmandan bu yana bize büyük ölçüde yardımcı olan PAYDAY 3’ün gelişimi için son derece önemli olan yorumlarınızı okuyoruz” diye de ekliyor.
Listo, “PAYDAY 3’ü beklentilerinizi karşılayacak seviyeye çıkarmak için tasarım, topluluk, iletişim ve üretim ekiplerinden deneyimli geliştiricilerden oluşan bir ekip oluşturduk.”
“Bu ekip şu anda bir plan oluşturuyor ve oyunu hem kısa hem de uzun vadede bir PAYDAY devam serisinden beklediğiniz soygun deneyimine dönüştüreceğini söylüyor.”
Bir Starbreeze temsilcisi “Şu anda iki farklı geri bildirim kategorisinden geri dönüşler alıyoruz: onaylı sosyal medya kanallarımız ve forumlarımızdaki topluluğumuzdan gelen bildirimler” dedi. “Şubat ayında yol haritamızı açıkladığımızda hangi yenilikleri yapmak istediğimiz hakkında daha detaylı bilgilere sahip olabileceksiniz. Ancak oyuncularımızın genel olarak sunucu ve eşleştirme sistemi, kullanıcı deneyimi, yeni özellikler ve oyun içinde iyileştirmeler gibi talepleri söz konusu.”
“Her şeyi tek seferde yapamayacağımızın farkındayız, bazı özellikleri gerçekçi adımlarla yapmak önemli ve bu yolda neyi, nasıl ve ne zaman yapabileceğimizi doğru bir şekilde yaptığımızdan emin olmak istiyoruz.”
Bu konuşmalar çerçevesinde çok fazla ayrıntı bulunmasa da oyuncuların memnuniyetinin ön planda tutulacağı fark edilebiliyor. Bu büyük adımlar için kurulan özel ekipteki isimlerin kim olduklarını Starbreeze şöyle açıklıyor:
Starbreeze, “Sonbahar ve kış boyunca, topluluğumuzun da duyarlılığıyla birlikte ne yapmamız gerektiğinde fikir yürüterek, ne yapmamız gerektiğini net bir şekilde anlamamızı sağlayan harici bir tarafta durum değerlendirmesi gerçekleştirdik ve bu görev ekibine dahil olan personel elimizdeki bulgulara dayanarak bir araya getirildi ve PAYDAY 3/2 veteranlarının yanı sıra stüdyolarda benzer oyunlar ve durumlar üzerinde çalışarak uzmanlıklarını sağlayan diğer projelerimizin çalışanlarından oluşuyor.”
Starbreeze, şubat ayında somut ayrıntıları beklememiz gerektiğini söylüyor. “Gelecekte yapılacak olan iyileştirmelerin ayrıntılarını içeren bir plan ve bu yenilikleri ne zaman oyunda görebileceğinizi beklemeniz gereken zamanı sizlerle paylaşacağız.” Bu çalışmalarının sonucunun PAYDAY 3’ü eleştiri oklarının hedefi olmasından çıkaracak mı çıkarmayacak mı bunu zaman gösterecek, en azından oyunu istenilen seviyeye getirmek için eski çeteyi tekrardan bir araya getirmek güzel bir düşünce.