PUBG: BATTLEGROUNDS, dünya çapında milyonlarca oyuncuyu kendine hayran bırakan ve oyun dünyasında devrim yaratan bir fenomen. Bu başarının ardında, oyunun her detayı üzerinde titizlikle çalışan bir ekip bulunuyor. Bu ekibin önemli isimlerinden biri de, oyunun Prodüksiyon Direktörü Taehyun Kim.
Bu özel röportajda, Taehyun Kim ile PUBG: BATTLEGROUNDS’un gelişimi, oyunun ücretsiz oynanabilir hale gelmesi sonrası süreç ve kalıcı başarının ardındaki anahtar faktörler üzerine konuştuk. Taehyun Kim’in içten ve detaylı yanıtlarıyla, oyunun başarısının ardındaki sırları keşfetme fırsatı bulacaksınız.
Merhaba, dilerseniz her röportajın kaçınılmaz ilk sorusuyla başlayalım ve sizi tanıyalım.
Merhaba, ben PUBG STUDIOS’ta PUBG: BATTLEGROUNDS’un Prodüksiyon Direktörü Taehyun Kim. 2016’daki ilk geliştirme aşamalarından beri PUBG: BATTLEGROUNDS’un bir parçasıyım ve şu anda Yapım Direktörü olarak oyunun tüm geliştirme sürecini yönetiyor, süreci yönlendiriyorum. KRAFTON’a katılmadan önce, diğer oyun şirketlerinde yaklaşık yedi yıl FPS oyunları için arka plan grafikleri ve üç yıl da RPG oyunları için arka plan grafikleri üzerinde çalıştım. Oyun geliştirme yolculuğum ise bir Kore oyun şirketinde ve karakter tasarım ekibinin bir parçası olarak başladı.
Birçok oyun popüler olmayı başarmış olsa da PUBG: BATTLEGROUNDS gibi dünya çapında rekorlar kırdıktan sonra bu ivmeyi koruyabilen çok az oyun var. Özellikle de oyunun ücretsiz olarak oynanabildiği bir modele döndükten sonra bu süreci nasıl özetliyorsunuz ve size göre bu kalıcı başarının anahtar faktörleri neler?
Her şeyden önce, hayranlarımıza inanılmaz destekleri için içtenlikle teşekkür ediyoruz.
Kendi içimizde, son dönemde aldığımız olumlu tepkileri ve yukarı yönlü ivmeyi değerlendirdik. Bu başarının tek bir faktöre bağlı olmadığına, aksine birden fazla unsurun sorunsuz bir şekilde bir araya gelmesinin bir sonucu olduğuna inanıyoruz.
Free-to-Play’e geçişten bu yana, yeni oyuncular için oyuna giriş engeli önemli ölçüde azaltıldı. Zaman içinde, oyunumuzun yapısını Free-to-Play ortamına uygun hale getirmek için kapsamlı bir şekilde çalıştık. Ayrıca, yalnızca haritalar gibi yeni içeriklere odaklanmak yerine, optimizasyon, hile karşıtı önlemlerin güçlendirilmesi ve mevcut içeriğin iyileştirilmesi dahil olmak üzere oyunun temellerine odaklandık.
Sonuç olarak, oyunun temeli daha da güçlendi ve geçen yılki Rondo güncellemesinden bu yana ivme devam etti. Özellikle 7. Yıldönümü kutlaması, Erangel Classic, Lamborghini iş birlikleri gibi etkinlikler piyasada ses getirerek oyunun devam eden başarısına katkıda bulundu.
Hala iyileştirilmesi gereken alanlar olsa da hayranlarımızın muazzam desteğinin karşılığını vermek için PUBG: BATTLEGROUNDS’u daha da geliştirmeye kararlıyız.
Sürekli güncelleme ve yeni içerik ekleme sürecinde PUBG: BATTLEGROUNDS için en büyük zorluk olarak neyi görüyorsunuz? Bazı oyuncular on yıldır alıştıkları haritaların güncellenmesini istemezken, diğerleri sürekli iyileştirmeler görmek istiyor. Bu dengeyi sağlamak ne kadar zor?
PUBG: BATTLEGROUNDS, düzenli güncellemelerle yeni içerikler sunmaya devam ederken mevcut haritaların kimliğini korumak için de büyük çaba sarf ediyor. Yeni deneyimler sunmak için verilere ve oyuncu geri bildirimlerine dayanarak gerekli düzenlemeleri yaparken, tanıdık haritaların özgün karakteristiğini de korumaya çalışıyoruz.
Örneğin, mevcut haritaların temel konseptlerini ve yapısını korurken görselliği geliştirerek veya oynanış düzenlemeleri yaparak her iki talebi de yanıtlamayı hedefliyoruz. Farklı oyuncuların beklentilerini dengelemeye ve keyifli bir oyun ortamı sağlamak için yorulmadan çalışmaya devam edeceğiz.
Sanhok’un tamamen yıkılabilir hale gelmesi oyuncuların oyun stratejilerini nasıl etkileyecek ve bu revizyonun arkasındaki fikir nedir?
Bu özelliği getirmemizin temel amacı oyunculara daha sürükleyici ve gerçekçi bir dünya sunmaktı. Yıkım ile gelen değişen arazi ve yapı özelliklerinin her maçta benzersiz oyun deneyimleri sunacağını umuyoruz. Ayrıca bu özellik, oyuncuları savunma odaklı bir oyun tarzından uzaklaşarak daha dinamik bir şekilde hareket etmeye ve aktif olarak çatışmaya girmeye teşvik etmeyi amaçlıyor.
Geçen yıl Rondo’da tanıştığımız yıkılabilir araziyle karşılaştırıldığında, Güncelleme 33.1’deki yenilikler neler? İleriye doğru ne kadar büyük bir sıçramadan bahsediyoruz? Ve bu güncelleme oyuncuların rutinlerini ne kadar değiştirecek?
PUBG: BATTLEGROUNDS’a yıkılabilir ortamların eklenmesi, oyun dinamiklerini geliştirme ve oyunculara daha geniş bir taktiksel seçenek yelpazesi sunma çabalarımızın bir parçası. Yok edilebilir arazi özelliği ilk olarak Rondo haritasına uygulandı ve bu Sanhok güncellemesiyle sadece araziyi değil nesneleri de kapsayacak şekilde genişletildi.
Ancak aynı özelliği tüm haritalara ve modlara uygulamak dikkatli bir yaklaşım gerektiriyor. Her haritanın oyun tarzı ve arazi özelliklerinin yanı sıra çeşitli teknik ve tasarım faktörleri de dikkate alınmalı. Gelişmeye devam etmek için, bu güncellemede sunulan yıkım özellikleriyle ilgili oyuncu geri bildirimlerine büyük önem veriyoruz. PUBG: BATTLEGROUNDS’un geleceğini şekillendirmede hayati bir rol oynadığı için oyuncuları geri bildirimlerini topluluk aracılığıyla paylaşmaya teşvik ediyoruz. Daha da iyi ve yenilikçi deneyimler sunmaya kararlıyız.
Espor oyuncularının arazinin yıkılabilir olması fikrinden hoşlanacağını düşünüyor musunuz? Herhangi bir espor oyuncusu ve/veya organizasyonu ile bir oyun testi yapma şansınız oldu mu?
Sanhok’taki yıkım özelliği şu anda Normal Maçlarda ve Özel Maçlarda kullanılabiliyor. Oyuncu geri bildirimlerine ve verilerine dayanarak, bu özelliği gelecekte PUBG Esports’a getirmeyi düşünüyoruz. Espor’da uygulanması halinde, oyuncuların strateji geliştirmek ve zorlu durumların üstesinden gelmek için yeni yıkım mekaniğini nasıl kullandıklarını görmek heyecan verici olacak.
Yıkılabilir arazi ile Red Zone hiç olmadığı kadar tehlikeli olacak. Bu büyük değişim karşısında herhangi bir tepki bekliyor musunuz?
Binaların dayanıklılığı, malzemelerine bağlı olarak değişiyor ve oyuncuların Kırmızı Bölge sırasında daha güvenli sığınaklar seçmelerini veya stratejilerini tahrip edilmiş bir ortamda uyarlamalarını gerektiriyor. Bu değişim, Kırmızı Bölgeyi basit bir tehlikeden daha önemli bir stratejik değişkene dönüştürerek oyunun genel gerilimini ve heyecanını daha da artırıyor.
Orta vadede PUBG: BATTLEGROUNDS evreninde bizi neler bekliyor, sizden bazı ipuçları almak istiyoruz. 😊
PUBG: BATTLEGROUNDS’un önümüzdeki yıllarda da popülerliğini sürdürmesini sağlamak için çeşitli projeler üzerinde çalışıyoruz. 2024 yılı yol haritamızda belirtildiği gibi, PUBG: BATTLEGROUNDS’u en yeni oyun geliştirme motoru olan Unreal Engine 5’e geçirmek için bir proje başlattık. Bu geçiş sayesinde yeni içerikler sunmayı, servis kalitesini yükseltmeyi ve oyunu daha da keyifli hale getirmek için iletişim yöntemlerimizi çeşitlendirmeyi hedefliyoruz. Hazır olduğumuzda, bu gelişmeler hakkında daha fazla ayrıntı paylaşacağız.
PUBG: BATTLEGROUNDS’un uzak gelecekte bile oyuncuların birlikte şekillendirdiği ve büyüttüğü bir oyun olarak kalacağını umuyoruz. Daha iyi hizmetler sunmaya ve PUBG: BATTLEGROUNDS’un saygınlığını artırmaya kararlıyız. Ben de bir oyuncu olarak PUBG: BATTLEGROUNDS’un keyfini uzun yıllar çıkarmayı ve daha fazla oyuncunun bu deneyime katılmasını dört gözle bekliyorum.Bu keyifli röportaj için çok teşekkür ederiz.