Todd Howard, IGN’e verdiği bir röportajda, yakın zamanda piyasaya sürülmesi beklenen oyunları Starfield’da Xbox Series X/S oyuncularının 30 FPS ile sınırlı kalacaklarını doğruladı.
Howard’ın yaptığı açıklama şu şekildeydi: “Daha önceki oyunlarımızı göz önüne aldığınızda, bu durumun pek şaşırtıcı olmayacağını düşünüyorum. Her zaman bu devasa açık dünyaları tüm detaylarıyla oyunculara sunmayı hedefledik. Tamamen dinamik olan, aşırı detaylı, her şeyin olabileceği yerlerden bahsediyoruz. Ve bunu yine yapmak istiyoruz. Xbox Series X’te 4K, S’te ise 1440p ölçeğini hedefliyoruz. Tüm oyuncuların her koşulda bu detaylara erişebilmesini istiyoruz ve hiçbirini feda etmek istemiyoruz.”
“İyi haber şu ki, bunu sağlayacak performansa ulaşmış durumdayız. Sık sık bundan daha yüksek hızlarda çalıştığını gördük. Bazen 60 FPS de oluyor. Ancak konsollarda bu sayıyı kilitliyoruz çünkü tutarlılığı tercih ediyoruz, oyuncular bunu düşünmek zorunda kalmamalılar.”
Ancak bu noktada birçok oyuncunun Todd Howard ile benzer düşünceleri paylaşmadığı ortada. Özellikle oyunun kare hızına grafik kalitesinden ve görsel detaylardan çok daha fazla önem veren birçok oyuncu olduğu bilinen bir gerçek. Bu oyuncular için arada kaynayan üç beş gölge çok da sorun olmuyor, ancak 60 FPS altına düşen bir oyunu doğrudan rafa kaldırabiliyorlar. Buradaki seçimin oyunun geleceğini nasıl etkileyeceğini birlikte göreceğiz.
Starfield’ın PC sistem gereksinimleri çok düşük olmasa da oyun aslında aşırı talepkar değil. En alt çizgide bir GeForce 1070 Ti veya Radeon RX 5700 iş görebilirken ortalamada GeForce RTX 2080 veya Radeon RX 6800 XT öneriliyor.
Verilen tam liste aşağıdaki şekilde.
- İşletim Sistemi: Güncellemelerle birlikte Windows 10/11
- İşlemci: AMD Ryzen 5 3600X, Intel i5-10600K
- Bellek: 16 GB RAM
- Grafikler: AMD Radeon RX 6800 XT, NVIDIA GeForce RTX 2080
- DirectX: Sürüm 12
- Ağ: Geniş bant internet bağlantısı
- Depolama: 125 GB kullanılabilir alan
- Ek Notlar: SSD Gereklidir
İnternet gereksinimi yine akıllarda malum soru işaretini oluşturdu, son dönemde sayıları giderek artan şekilde oyunlar her koşulda internete bağlı kalmanızı isteyebiliyorlar. Burada mesele güncellemelerle alakalı da olabilir, şimdilik bu konuda net bir açıklama yok. SSD gereksinimi de oyunun geniş boyutunu düşündüğümüzde yükleme sürelerini can sıkıcı hale getirmemek adına mantıklı sayılabilecek bir karar. Nitekim artık SSD’ler de çok daha yaygın durumda.
Öte yandan bu özelliklerin hangi çözünürlük, detay seviyesi ve kare hızı için verildiği belirsiz durumda. Eğer 1440p’de 60 FPS alacak özellikler bunlar ise oldukça güzel olabileceği kesin. Ancak Starfield etkileyici manzaralara sahip olsa da optimizasyon noktasında ne kadar başarılı olacağını bilmiyoruz. Ayrıca oyunun Nvidia DLSS veya AMD FSR’ı destekleyip desteklemeyeceği de doğrulanmadı, ancak gereksinimlere bakılırsa bu desteğin sağlanması önemli olacak gibi. En azından PC oyuncuları, donanımlarını yükseltmek pahasına bile olsa 60 FPS veya daha yüksek hızda oynama seçeneğine sahip olacaklar.