Geçtiğimiz Mayıs ayında Redfall’un çıkışıyla birlikte oyuncuların genel olarak bir hayal kırıklığına uğradığı aşikar. Uzun zamandır beklenen ve oldukça iddialı bir şekilde piyasaya sürülen oyunun birçok farklı noktada yaşadığı sorunlar neticesinde inceleme puanları da hayli düşük geldi. Metacritic puanlamalarında Xbox Series X/S tarafında 56 puan alan oyun, PC tarafında ise 53 puanda kaldı.
Bu noktada Arkane Austin stüdyosu her ne kadar oyunun eksiklerini gidermek açısından büyük bir çabayla çalışmaya devam etse de, oyuncular ve oyun basını tarafında stüdyonun bu başarısızlığın ardından kapatılabileceğine dair söylentiler yavaş yavaş dillendirilmeye başlandı. Ancak Xbox Game Studios başkanı Matt Booty, “an itibariyle kesinlikle böyle bir plan olmadığını ve aksine Arkane Austin stüdyosunun doğru zamanda yeterince desteklenmediğini düşündüğünü” belirtti.
“Arkane Austin stüdyosuna güveniyoruz”
Booty, Arkane Austin stüdyosunun yetenekli ve harika bir takım olduğunu, geliştirme sürecinde kendilerini desteklemek için yapabilecekleri birçok şeyi aslında yeterli şekilde yapmadıklarını fark ettiklerini ifade etti. Özellikle Bethesda’nın ilk kez büyük bir Xbox’a özel oyun çıkardığını hesaba kattıklarında stüdyonun zor bir proje üzerinde çalıştıklarını ve onlara hem oyunu olması gereken yere getirmeleri açısından zaman vermeleri gerektiğini, hem de gelecekte harika oyunlar yapabileceklerine olan inancının tam olduğunu söyleyerek stüdyonun kapatılacağına dair söylentileri tamamıyla yalanladı.