Diablo 4 çıkmadan önce oyunun DirectStorage teknolojisini kullanıp kullanmayacağına dair bazı soru işaretleri bulunuyordu. Çıkış tarihinde olmasa bile ileriye dönük olarak bu teknolojinin kullanılacağına dair olumlu söylemler vardı. Mart ayında oyunun dosyalarında DirectStorage ile ilgili dosyaların bulunması da bu söylemleri destekler nitelikteydi. Konuyla ilgili olarak geliştirici ekipten benzer bir açıklama geldi.
Ama önce bilmeyenler için DirectStorage nedir kısaca hatırlayalım. Bu, Microsoft’un özellikle SSD’ler için geliştirdiği ve özellikle NVMe protokolü kullanarak yüksek bant genişliğinde çalışan bu donanımların tam performansını kullanabilmesini sağlayan bir teknoloji. Daha önce oyun yapımcıları, bir hard disk kullanımı için kümenin en yavaş parçasına göre işlem yapmak zorunda kalıyorlardı.
Artık eski hard diskler yerine tüm cihazlarda yaygınlaşan SSD donanımları sayesinde teknoloji de aynı çizgiye çekilmeye başlandı ve hem PC’lerde, hem konsollarda NVMe SSD kullanımının tam avantajını kullanabilmek adına DirectStorage teknolojisi denkleme dahil edildi. Bu teknolojiyle hem yükleme ekranları çok daha hızlı bitiyor, hem de CPU üzerindeki yük azalıyor. İleriye dönük olarak GPU’ların da bu işlemde pay sahibi olması planlanıyor.
DirectStorage ile Diablo 4 için daha çok farm süresi!
Gelelim Diablo 4’e, geliştiriciler an itibariyle DirectStorage teknolojisinin kullanılmadığını ancak ileriye dönük olarak planlarda bunun da bulunduğunu doğruladılar. Böylece yüklenme ekranları kısalacak ve Diablo 4 gibi zamanın verimli kullanılmasının önem taşıdığı bir oyunda önümüzde daha az engel olacak. DirectStorage oyunlarda geniş açık dünya ortamların yüksek çözünürlüklü şekilde çok daha hızlı tamamlanmasını da sağladığı için birçok açıdan kritik bir teknoloji. Nitekim önemli bir örnek olarak Starfield ile birlikte ilk kez bir oyun için SSD donanımı minimum gereklilik olarak duyuruldu. Önümüzdeki yıllarda bu durum bir standart haline gelecek.