Diablo sahnesinin zirve isimlerinden Wudijo, geliştiricilerin Diablo 4 için çok geçmeden bir “loot filter” üzerinde çalışmaları gerektiğini ifade etti. Birçok oyuncunun artık yüksek tempolu ARPG’ler için elzem olarak gördüğü bu küçük ama kritik işlevsellik gerçekten de oyunda büyük bir fark yaratıyor. Aynı bölgede düşen sayısız eşyanın arasından ihtiyacınız olan parçaları didik didik arayarak bulmanın yarattığı vakit kaybı ve bezginlik yerine bu işi otomatik olarak yapan bir filtre olması adeta hayat kurtarıyor ve tüm oyuncular bu konuda hemfikir denilebilir. Öyle ki, oyun dünyasında üzerinde bu kadar hemfikir olunan çok az şey bulabilirsiniz.
Hardcore modda seviye 100’e ulaşan ilk oyuncu olmayı başaran Wudijo diğer yanda oyunun sonları için görmeyi beklediği yenilikleri ve değişiklikleri de anlattı. İlk olarak 70. seviye bandından sonra karakterlerin ilerleme süreçlerinin fazlasıyla yavaşladığını belirten usta oyuncu, ekipmanların da tamamlanmasıyla birlikte bütün meselenin sadece karaktere ince ayar çekmeye dönüştüğünü söyledi. Sezonluk içeriklerle birlikte bu döngünün kırılabilme ihtimali olduğunu düşünen Wudijo, oyunun altyapısında bu tür içeriklerin eklenebileceği çok geniş bir alan yaratıldığını söyleyerek bu konuda umutlu olduğunu ifade etti. Geçtiğimiz günlerde Blizzard tarafından duyurulan Scroll of Escape üzerindeki otomasyon çalışmalarına da değinen başarılı oyuncu, bu konuda atılan adımlardan memnun görünüyor.
Wudijo: “Vulnerable etkisi zayıflatılmalı”
Öte yandan bazı mekaniklerin dikkat çekici derecede güçlü olduğuna değinen Maxroll lideri, “Vulnerable” statüsünün oyunda her şeyi değiştirdiğine ve bir alternatifinin olmadığına dikkat çekti. Tüm üst düzey karakterlerin bir noktada bu etkiyi kullanmak zorunda kaldığını ve bunu kullanmadıklarında ancak bir yere kadar başarılı olabildiklerini belirten oyuncu, Blizzard’ın burada bir güçsüzleştirme ile birlikte benzer etkiyi farklı güçlendirmeler üzerinden yakalayabileceğini ve böylelikle karakterlerin daha çeşitli yollardan tasarlanabileceğini belirtti.